Binnenkort
Geen evenementen gevonden.
Geweest
Vakantielezen is een project om kinderen óók in de vakantie te laten lezen. Op deze manier wordt de deprimerende leesdip voorkomen. In dat kader vertellen twee collega’s en ik verhalen, lezen we voor en dragen we poëzie voor. De verhalen spelen zich af in de landen van Vakantielezen (www.vakantie-lezen.nl).
Voor kinderen vanaf 6 jaar. Elke woensdagmiddag in de zomervakantie.
Ook dit jaar mag ik weer vertellen op het Vertelfestival bij het Pannenkoekenrestaurant van Johannes op de Duivelsberg in Berg en Dal. Een prachtige plek bij een gastvrije eigenaar. Dit jaar is het thema “De jeugd heeft de toekomst”. Ik vertel zowel voor volwassenen en kinderen.
Kom lekker luisteren (en pannenkoeken eten), het festival is gratis!
Ook dit jaar mag ik weer vertellen op het Vertelfestival bij het Pannenkoekenrestaurant van Johannes op de Duivelsberg in Berg en Dal. Een prachtige plek bij een gastvrije eigenaar. Dit jaar is het thema “De jeugd heeft de toekomst”. Ik vertel zowel voor volwassenen en kinderen.
Kom lekker luisteren (en pannenkoeken eten), het festival is gratis!
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
In het ‘ongesubsidieerde vertelcafé’ van Marin Millenaar vertel ik op het Vliegurenpodium, speciaal voor vertellers die een vertelopleiding volgen en mogelijkheden zoeken om te kunnen oefenen. Ik vertel het verhaal van Ragnar Lodbrok, de vikingheld. Maar dan wel het échte verhaal 😉
Ook Ingrid Wesselink vertelt op het Vliegurenpodium, heel benieuwd met welk verhaal zij komt.
Na de pauze vertelt Marin zelf een verhaal: zijn verse van het verhaal De Sprinkhaan van Ransom Riggs.
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
Op Wereldverteldag gaan we met 4 vertellers naar 5 basisscholen in Apeldoorn om de groepen daar te overvallen met een verhaal. Alleen de directeur weet dat we komen, voor de leerkrachten en de leerlingen is het een verrassingscadeau. Ik vertel in ieder geval Ragnar Lodbrok (de waarheid rond deze Vikingheld) en De koning en de Verhalenverteller. Het is tenslotten Wereldverteldag.
Het is voorjaarsvakantie en het is Gamevacation in CODA. Een storytellingworkshop voor Dungeons and Dragons. Maar dat is voor kinderen vanaf 12 jaar. Voor de jongere kinderen is er Verhaalplaats Donderdag, met dit keer Drakenverhalen. Er wordt voorgelezen uit Held op sokken van Bette Westera en Thé Tjong Khing, er zijn drakengedichten en het verhaal van Ragnar Lodbrok, de vikingheld die een draak versloeg.
Ik vertel en lees voor samen met mijn collega’s Maaike Mikx en Moniek Polak
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
Ik ga met een groep 3 en een groep 4 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de klas vertellen
Vakantielezen is een project om kinderen óók in de vakantie te laten lezen. Op deze manier wordt de deprimerende leesdip voorkomen. In dat kader vertellen twee collega’s en ik verhalen, lezen we voor en dragen we poëzie voor. De verhalen spelen zich af in de landen van Vakantielezen (www.vakantie-lezen.nl).
Voor kinderen vanaf 6 jaar. Elke woensdagmiddag in de zomervakantie.
Ook dit jaar mag ik weer vertellen op het Vertelfestival bij het Pannenkoekenrestaurant van Johannes op de Duivelsberg in Berg en Dal. Een prachtige plek bij een gastvrije eigenaar. Dit jaar is het thema “De jeugd heeft de toekomst”. Ik vertel zowel voor volwassenen en kinderen.
Kom lekker luisteren (en pannenkoeken eten), het festival is gratis!
Ook dit jaar mag ik weer vertellen op het Vertelfestival bij het Pannenkoekenrestaurant van Johannes op de Duivelsberg in Berg en Dal. Een prachtige plek bij een gastvrije eigenaar. Dit jaar is het thema “De jeugd heeft de toekomst”. Ik vertel zowel voor volwassenen en kinderen.
Kom lekker luisteren (en pannenkoeken eten), het festival is gratis!
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
In het ‘ongesubsidieerde vertelcafé’ van Marin Millenaar vertel ik op het Vliegurenpodium, speciaal voor vertellers die een vertelopleiding volgen en mogelijkheden zoeken om te kunnen oefenen. Ik vertel het verhaal van Ragnar Lodbrok, de vikingheld. Maar dan wel het échte verhaal 😉
Ook Ingrid Wesselink vertelt op het Vliegurenpodium, heel benieuwd met welk verhaal zij komt.
Na de pauze vertelt Marin zelf een verhaal: zijn verse van het verhaal De Sprinkhaan van Ransom Riggs.
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
Op Wereldverteldag gaan we met 4 vertellers naar 5 basisscholen in Apeldoorn om de groepen daar te overvallen met een verhaal. Alleen de directeur weet dat we komen, voor de leerkrachten en de leerlingen is het een verrassingscadeau. Ik vertel in ieder geval Ragnar Lodbrok (de waarheid rond deze Vikingheld) en De koning en de Verhalenverteller. Het is tenslotten Wereldverteldag.
Het is voorjaarsvakantie en het is Gamevacation in CODA. Een storytellingworkshop voor Dungeons and Dragons. Maar dat is voor kinderen vanaf 12 jaar. Voor de jongere kinderen is er Verhaalplaats Donderdag, met dit keer Drakenverhalen. Er wordt voorgelezen uit Held op sokken van Bette Westera en Thé Tjong Khing, er zijn drakengedichten en het verhaal van Ragnar Lodbrok, de vikingheld die een draak versloeg.
Ik vertel en lees voor samen met mijn collega’s Maaike Mikx en Moniek Polak
Ik ga met leerlingen uit Groep 5 en 6 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de camera vertellen. Deze activiteit is een onderdeel van Schooldag Extra in Apeldoorn.
Ik ga met een groep 3 en een groep 4 verhalen maken en vertellen. Ik start met het verhaal over de koning en de drie poppen. Daarna maken de leerlingen drie tekeningen naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel (begin, midden en einde). Dat verhaal vertellen ze elkaar, geven elkaar tips en vertellen het weer aan iemand anders uit de klas. Aan het eind mogen de durfals het voor de klas vertellen